יוון יכולה להפוך למכרה הזהב של אירופה

חברות כריית זהב ביוון הודיעו כי הם מעוניינים להגדיל את היצוא מ-16,000 אונקיות ב2011 ל425,000 אונקיות תוך מספר שנים דבר אשר יכול להפוך את יוון למובילה בכריית הזהב באירופה עד לשנת 2016 אבל נרשמו מספר עיכובים ביורוקרטיים בקבלת אישורים ובכמה מקומות הולכים להיות הפגנות ומתנגדים רבים שינסו למנוע זאת מכיוון שנגרם בתהליך הכרייה נזק סביבתי עצום ובלתי הפיך.

על פי הערכות, הזינוק הגבוהה בכריית הזהב יכול להכניס ליוון כ-757 מיליון דולר בהתאם למחיר הזהב הנוכחי. אבל ישנן עיכובים גם משיקולים כספיים. סטיב שארפ, ראש מחלקת פיתוח לGoldfields האירופי, אמר בראיון לבלומברג כי שלוש השנים הרצופות שהוא מחכה לקבלת רישיון לכריית זהב מהממשלה הובילו לנפילת מחירי המניות של החברה והורדת ערכן למרות שלפעמים גם משכו משקיעים. "בשום פנים ואופן לא אחזור ליוון" הוא אמר, והוסיף כי עיכובים כאלה, הם כעת פחות תכופים ביוון בגלל המיתון במדינה והמשבר הכלכלי החריף אליו היא נקלעה, מה שהוביל את הממשלה לחפש משקיעים כדי לספק יותר מקומות עבודה, כאשר שיעור האבטלה הגיע כבר לשיא של 25.1 אחוז מובטלים.

כריית הזהב ביוון צוברת תאוצה במיוחד לאחר אישור נהלים חדשים הנקראים "המסלול המהיר" כדי לזרז את התהליכים להשגת אישורים מהממשלה אך עדיין קיימת התנגדות גדולה מצד ארגונים סביבתיים ומתנגדים אחרים.

כתיבת תגובה