שר האנרגיה הקפריסאי, מיכאל דמיאנוס, הודיע ביום שלישי על חתימת חוזים ראשונים להקמת מערכות אגירת אנרגיה באמצעות סוללות בהיקף נרחב. הפרויקט, הכולל קיבולת אגירה מרכזית של 120 מגה-וואט, נועד לצמצם את אובדן האנרגיה המתחדשת ולאפשר לרשת החשמל הלאומית לקלוט כמות גדולה יותר של חשמל המופק מאנרגיה סולארית. מהלך זה מהווה נדבך מרכזי באסטרטגיה הלאומית של קפריסין לשיפור היציבות האנרגטית והפחתת התלות במקורות אנרגיה מזהמים, תוך התייעלות כלכלית ארוכת טווח למשק המקומי.