מצב חירום בחלקידיקי בעקבות הסופה; דווח על 7 הרוגים ומאות פצועים

ממשלת יוון הכריזה על מצב חירום לאזור חלקידיקי שבצפון יוון, לאחר שסופה רצינית התחוללה ביום רביעי בלילה, והותירה לפחות שבעה הרוגים ומאות פצועים.

צוותי החילוץ וכוחות הצבא עושים מאמצים לפינוי ההריסות והחזרת החשמל לאזור לאחר שהרוחות החזקות, הגשמים הסוערים וסופות הברד הובילו להפסקות חשמל בכל אזור חלקידיקי והתירו אחריהם עצים שנפלו, מכוניות הפוכות ומבנים הרוסים.

שר ההגנה היווני, מיכאליס כריסוכוידיס, ביקר בחלקידיקי ואמר כי הצוותים פועלים להשבת נזקים וחשמל לאזורים שנפגעו.

ראש צוות ההגנה האזרחית במרכז מקדוניה, צ'רלמבוס סטרגיאדיס תיאר את הסופה כ"תופעה חסרת תקדים". על פי דיווחים, הרוחות הגיעו למהירות של 100 קמ"ש בשילוב עם טמפרטורות גבוהות מאוד בדומה למזג האוויר הקיצוני שפגע גם בחלקים אחרים של אירופה, כולל דרום צרפת ואיטליה.

"חלקידיקי לא ראתה תופעות כאלה בעשורים האחרונים… האזור הוכרז במצב חירום מאז אתמול", אמר המושל האזורי מקדוניה האזורי אפוסטולוס ציציקוסטאס, במהלך פגישת חירום, והוסיף כי "הזהרנו בזמן לעיתונות כי מזג האוויר הקשה עמד להגיע, זה היה חסר תקדים".

ההרוגים, כולל שני ילדים, היו מרומניה, צ'כיה ורוסיה.

עשרות סובלים מפציעות קיצוניות הקשורות במזג האוויר הועברו לבית החולים פפניקולאו של סלוניקי ולבית החולים גנימאטס.

שר התיירות, הארי תיאוכריס, אמר כי לא נמצא נזק פנימי במלונות בחלקידיקי, בעוד שצוות מיוחד מדריך את כל חברות התיירות והוסיף כי נוסעים יכולים להמשיך את החופשות שלהם עם מזג האוויר הקיצוני.

תאוכוריס המשיך להדגיש את החשיבות של השקת מערכת בטיחות שתיידע את הנוסעים באמצעות התראות בזמן אמת על סכנות פוטנציאליות כולל אסונות טבע, תאונות ועיכובים.

דובר הממשלה סטליוס פטאס אמר כי הממשלה אישרה מימון לשלוש העיירות שהושפעו בחלקידיקי.

יצוין, כי ארגונים סביבתיים מקומיים קראו שוב ושוב לממשלת יוון ולמפלגות הפוליטיות לנקוט בפעולה מיידית ולהתקדם במהירות עם יישום הצעדים נגד ההתחממות הגלובלית, ודרשו להכריז על "מצב חירום אקלימי" בעקבות בריטיים, סקוטיים, וולשיים ואיריים, אשר אימצו החלטות מקבילות.

מקור: GTP Headlines