מעבורת בקו קפריסין-יוון צפויה לפעול בשנה הבאה ובהמשך ייתכן לישראל

מעבורת ביוון

ישנה תוכנית לקו מעבורת חדש בין יוון לקפריסין הצפוי לפעול החל מחודש מאי בשנה הבאה וזאת על פי הודעה שמסרה סגנית שר השילוח של קפריסין, נטשה פילידס.

הקו החדש יאפשר שינוע של נוסעים וכלי רכב וצפוי לפעול פעם בשבוע בחודשים מאי עד לספטמבר ופעם בשבועיים בשאר חודשי השנה.

בשנת 2000 בוטל קו המעבורות שהיה בין יוון לקפריסין ובמשך השנים נעשו ניסיונות רבים להחזיר אותו ללא הצלחה. כעת צפויים ליצור קו מעבורת ישירה בין יוון לקפריסין שצפוי לפעול במחצית הראשונה של שנת 2020.

יתרונו של קו המעבורת על פני טיסות הוא במחיר. הקו הימי צפוי להיות זול בהרבה ממחיר טיסה במיוחד בעונת הקיץ ואמור לשמש את אלו הבוחרים לעבור עם רכבם או נושאים מטען ופריטים רבים.

המהלך החדש צפוי לצור הזדמנויות חדשות לשני המדינות בהם הגדלת התיירות, יצירת מקומות עבודות ואלטרנטיבה תחרותית עם חברות התעופה.

סגן שר התיירות הקפריסאי, סאוואס פרדיוס, אמר כי החיבור במעבורת בין יוון לקפריסין הוא מאוד חשוב וכן יש מקום לחיבור גם אל מדינות נוספות כמו ישראל, לבנון ומצרים.

עדכון 25/01/2020:

קו המעבורת בין יוון לקפריסין צפוי לפעול החל מהקיץ ומחיר כרטיס הלוך וחזור יעלה כ-130 אירו, כך נמסר על ידי שרת השילוח של קפריסין נטשה פילדיס.

עדכון 22/12/2020:

המעבורת צפויה לפעול החל מחודש מאי או יוני בשנה הקרובה על בסיס שבועי. המעבורת תהיה מסוגלת להסיע לפחות 200 נוסעים. המחיר צפוי להיות כ-50 אירו עבור נוסע, 75 אירו עבור רכב ו-50 אירו עבור רכב דו גלגלי.

עדכון 04/05/2022:

המעבורת הראשונה בין קפריסין ליוון צפויה לצאת ב-19 יוני 2022 מנמל לימסול אל נמל פיראוס באתונה. כרטיס לכיוון אחד עבור מבוגר צפוי לעלות 38 אירו לאדם ו-203 אירו עבור רכב באורך עד 5 מטרים.