יוון, קפריסין וישראל שוקלים שיתוף פעולה עם אזור תיירות בטוחה

שר התיירות היווני הארי תיאוחאריס ועמיתיו מקפריסין וישראל בוחנים את יצירתו של "אזור תיירות בטוח" לאור העובדה כי שלוש המדינות הצליחו לשלוט בהצלחה בהתפשטות נגיף הקורונה.

האי סימי יוון

על פי הדיווח בג'רוזלם פוסט, משרד התיירות של ישראל אישר היום (שלישי) כי ישראל בוחנת את היוזמה היוונית, שאם אכן תאושר, היא לא תיכנס לתוקף לפחות עד אמצע יוני. היוזמה מבוססת על העובדה שיוון, קפריסין וישראל הצליחו לשמור על שיעורי הדבקה ותמותה נמוכים מאוד של וירוס הקורונה בהשוואה למדינות אחרות ברחבי העולם.

"ישראל היא אחד היעדים האסטרטגיים שלנו לפתיחה מחודשת של התיירות ביוון. כתוצאה מכך, כבר התחלנו דיונים ושלבים מקדימים כיצד להתאים את תקני ההיגיינה והפרוטוקולים שלנו, אשר יאפשרו לחזור לנסוע בין המדינות. זה עדיין שלבים מוקדמים, אך אנו מקווים מאוד שנוכל להגיע להסכמה הדדית", אמר תיאוחאריס לג'רוזלם פוסט.

"אזור התיירות הבטוחה" למעשה יציע לאנשים הפחות מוכנים לנסוע רחוק בחודשים הקרובים אפשרות בטוחה תוך מתן אפשרות לכלכלות יוון וקפריסין, התלויות בכבדות בתיירות, להתאושש.

עם זאת, הקמת "אזור תיירות בטוח" תדרוש משלוש המדינות להכניס הסגר חובה עבור כניסות בינלאומיות על מנת להבטיח נסיעה בטוחה. אולם זה מתנגש עם העובדה שיוון וקפריסין הן שתי מדינות חברות באיחוד עם גבולות פתוחים במסגרת אמנת שנגן, אשר למעשה מאפשרת נסיעה ממדינות שנפגעות מאוד מהתפרצות הנגיף.

הבעת אמון כי "יוון תישאר בטוחה למרות פתיחת גבולות ופתיחה לתיירות", אמר תיאוהריס כי יוון פועלת "לקבוע דרישות שתגביל את האפשרות שמישהו עם נגיף הקורונה יכנס מלכתחילה ליוון... ללא קשר לשלב האפידמיולוגי במדינה כרגע"

מקור: GTP Headlines