עין הרע – כל מה שרציתם לדעת על האמונה היוונית

אם טיילתם ביוון יכולתם לראות את היוונים לובשים תליון בצורת עין קטנה כחולה או תולים אותו במכוניתם ו/או בבתי העסק שלהם, הדבר הזה נועד באמונתם להגן עליהם מפני עין הרע או כפי שהם קוראים לו ביוונית "ווסקאניה".

עין הרע או כפי שנקראת ביוונית: "קאקו מאטי" היא מעין אנרגיה שלילית שמאמינים שיכולה לעבור לאדם מהסתכלות או קנאה של אדם אחר. מאמינים שה"קללה" עוברת באופן בלתי מודע ותתפלאו אולי גם במחמאה. לדוגמה, אם מישהו יגיד "איזה אוטו יפה יש לך" אז הם רואים את זה כמעבר של אנרגיה שלילית.

כיום האמונה היא נפוצה ואפילו הופתעתי לשמוע ממוזיקאי איתו עבדתי ואמר לי שהוא לא נוהג לאמר לחבריו מתי מופיע כי הוא פוחד מעין הרע. מה יקרה עם אדון יורגוס יספר לחבריו כי הופיע והרוויח הערב? אני מניח על פי הנחתו, כי כאשר ישמעו חבריו ויעוררו את קנאתם, יורגוס יחלה ויהיה שבוע מרותק למיטה.

עין הרע זו אמונה שקיימת כמעט בכל הדתות, גם ביהדות, בנצרות ובאיסלאם. זו אמונה שלא בהכרח קשורה לדת ויותר לתרבות וישנם עדות בהם האמונה היא חזקה וקיימת הרבה שנים. ביוון ובטורקיה מאמינים כי העין הכחולה הנמכרת כמעט בכל השווקים עוזרת במניעת עין הרע ולכן הורים נוהגים לשים לתינוק כאשר נולד.

ניתן להזמין עין כחולה כזאת במחיר מיוחד באיביי בקישור הבא (המכירה לא קשורה אלינו).