כיכר אומוניה זכתה לשדרוג מסיבי ופתוחה לציבור

אחת מהכיכרות המוכרות והעמוסות ביותר של אתונה, כיכר אומוניה, זכתה לשדרוג מסיבי ונפתחה השבוע לציבור הרחב, כך הודיע ראש עיריית אתונה קוסטאס באקויאניס.

המזרקה, שהייתה הסימן המוכר של הכיכר לפני עשרות שנים, הותקנה מחדש במטרה ליצור נווה מדבר עירוני. שיפוץ כיכר אומוניה הוא חלק מתכנית שיפוץ עירונית מתמשכת הכוללת גם את שביל ההליכה העירונית על שטח של 6.8 ק"מ ויעודד תיירים ותושבים לחוות את העיר בהליכה ולהפחית את השימוש בתחבורה.

"אתונה ותושביה מחזירים את המרחב הציבורי שלהם. כל נקודה סמלית בעיר משאירה את חותמה על חיי היומיום והתרבות. זה גם המקרה עם אומוניה, שחוזרת לתושבי אתונה לא כנקודת מעבר אלא כנקודת התייחסות ויעד", אמר באקויאניס, אשר שואף להחזיר את כיכר אומוניה אל תפארת העבר שלה.

עם פתיחת המגבלות ביוון של וירוס הקורונה, חשיפת הכיכר החדשה התקבלה בברכה ובהתלהבות של תושבי העיר אתונה שעצרו את המכוניות והאופונועים שלהם רק כדי לצפות במזרקה החדשה שהחלה לפעול.

מדובר כיום באחת המזרקות הגדולות באירופה מבחינת נפח המים, המזרקה שאורכה 30 מטר מזרימה זרמי מים המתנשאים לגובה של 20 מטרים. יש בו בסך הכל 188 סילוני מים ו 177 פנסי מים מתחת למים.

ראש העיר באקויאניס ציין גם את התכנון החדשני והידידותי לסביבה של המזרקה אשר תוכננה להיות חסכונית באנרגיה ומים. הכיכר החדשה צפוייה גם לסייע בהורדת הטמפרטורה בסביבתה ותסנן זיהום מהאוויר.