יוון תכסה הוצאות תיירים של נפגעי וירוס הקורונה

יוון הודיעה השבוע כי היא תכסה את עלות הטיפול בכל התיירים שיבדקו חיובי לוירוס הקורונה במהלך ביקורם.

"המטרה שלנו היא להבטיח בטיחות מרבית עבור התושבים והמבקרים", אמר דובר הממשלה סטליוס פצאס במהלך תדרוך עיתונאים ביום שני.

סנטוריני

פצאס אמר כי יוון תפתח לתיירים ב -15 ביוני בצעדים "יציבים ומסודרים" עם כללי הבטיחות וההיגיינה והפרוטוקולים במקום.

לדבריו, "אנו מצפים להרבה פחות מקרים, יש לקוות שלא יהיו, כי נתונים אפידמיולוגיים במדינות אירופה שמהם אנו צופים כי תנועת התיירים נמצאים במגמת ירידה", אמר.

פצאס ציין כי מומחי בריאות ורשויות יווניות בשיתוף עם ארגונים אירופאים ובינלאומיים יעקבו אחר הערכות נתונים לגבי ההתפתחות של וירוס הקורונה. בהתבסס על המשוב, יוון תיפתח למדינות חדשות בהתאם ליעילותן בהשטחת העקומה.

הוא המשיך והוסיף כי הרשויות יתייחסו גם לאזורים שבהם יתכן כי מקרים עשויים להופיע. כל המקרים החיוביים יאורחו במלונות מותאמים במיוחד המכוסים על ידי המדינה היוונית.

יוון עוקבת אחר הדוגמה של קפריסין, שהודיעה בשבוע שעבר כי היא מכסה עלויות בכדי לכלול לינה, אוכל ושתייה, וטיפול בנגיף הקורונה הן עבור החולים והן עבור משפחותיהם.

אולם פצאס הדגיש כי יוון תערוך בדיקות איתור נגיף קורונה אקראיות החל מה-15 ביוני, כאשר היא תפתח את מדינתה לתיירות בינלאומית, ואף כבר שיפרה את תשתיות הבריאות באיים.

בינתיים, ממשלת יוון קבעה את העדיפות להפעיל מחדש את התיירות, שהיא הנהג העיקרי של הכלכלה.

בעניין זה נפגש היום (ב ') ראש הממשלה, קיריאקוס מיצוטאקיס, עם הצוות ההתמודדות המיוחד בנגיף הקורונה, שרי הבריאות, התיירות וההגנה האזרחית, וכן שירותי אמבולנס חירום לדיון ביישום פרוטוקולי הבריאות והפעולות להבטחת בטיחותם של תושבי האי, מטיילים ועובדים בתיירות, כמו גם דרכים להתייחס במהירות וביעילות לכל המקרים הפוטנציאליים של נגיף הקורונה.

כיום קיימים 470 מיטות באיים והרשויות שואפות להגדיל את הקיבולת ל 650 מיטות כמו גם להגביר את צוותי הבריאות כבר בתחילת יולי.

מקור: מריה פרוואנטס, GTP Headlines