יוון תאסור שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמי, שקיות, אריזות ובקבוקים החל מ-2021

יוון תאסור שימוש במוצרי פלסטיק חד פעמי החל מה-1 ליולי 2021 על פי הכרזה של שר האנרגיה והסביבה קוסטיס חאג'ידאקיס בחוף באתונה השבוע בקמפיין נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי ביוון. במהלך אירוע ההכרזה על כך, ניקו מתנדבים את החוף מפלסטיק.

פלסטיק חד פעמי הוא מוצר שנעשה בו שימוש פעם אחת ונזרק או הולך למיחזור. מוצרי פלסטיק החד פעמי כוללים שקיות פלסטיק, בקבוקים, קשיות, מקלות ערבוב קפה ואריזות מזון.

יוון תאסור על שימוש בפלסטיק חד פעמי

כאשר המוצרים האלה מושלכים לסביבה הם גורמים נזק עצום במיוחד בים, כאשר דגים צורכים את חלקיקי הפלסטיק, דבר שעלול להגיע לבסוף גם אל המזון שלנו.

חאג'ידאקיס אמר שיציג את החוק במלואו ב-1 לינואר 2021, חצי שנה לפני האיסור כדי לאפשר לעסקים ולאנשים להתרגל לחוק החדש והודיע בנוסף שיינתנו תמריצים בחוק לעידוד מחזור בקבוקי פלסטיק חד פעמי.

בשנה שעברה, הודיע ​​ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס על יוזמה עתידית זו, ואמר כי חלה התקדמות בנושא בין היתר באמצעות חיוב משתמשים בשקיות נשיאת פלסטיק במס סביבתי, בהתאם להוראות האיחוד האירופי ובדיוק כפי שהוחל בחוק בישראל.

הנהלת הקרן, אנג'ליקי קוסמופולו, שאחראית על ניקיון החופים, אמרה כי "יוון עושה קפיצת מדרגה גדולה" בחקיקת איסור הפלסטיק החד פעמי, אך הוסיפה כי יש צורך גם בקמפיין למודעות ציבורית.