יוון תהפוך ליעד תיירות אטרקטיבי בזכות שיעורי הדבקה נמוכים והורדת מחירים

יוון הודיעה כי תפתח את התיירות החל מ-15 ביוני (יום שני הקרוב) כאשר תאפשר טיסות בין לאומיות אל אתונה ו-סלוניקי מכ-29 מדינות ביניהם ישראל.

אוכלוסיית יוון מונה כ-10.72 מיליון אזרחים ועדיין הצליחה להתמודד בהצלחה עם משבד הקורונה ולשמור על שיעורי הדבקה נמוכים שאפשרו לה כעת לפתוח את הטיסות הבינלאומיות מוקדם מהצפוי. עד נדבקו בכלל יוון 3,108 אנשים ונפטרו 183, מספרים נמוכים בהשוואה למספר הנדבקים בישראל שעומד על 18,876 נדברים נכון לעכשיו.

יוון תהפוך ליעד תיירות אטרקטיבי

ישנם כבר טיסות שאופשרו אל אתונה אך תחת בדיקות קפדניות ורק לארצות ספציפיות. בשלב זה אזרחי האיחוד האירופי אינם רשאים לבקר ביוון אך ורק לביקור נחוץ אך לא כתיירים.

החל מה-15 יאופשר לאזרחים מ-29 מדינות ביניהם ישראל לבקר ביוון ללא צורך בבדיקה מחייבת לשלילת וירוס הקורונה וגם ללא צורך בהסגר אך עדיין יערכו בדיקות אקראיות של מבקרים באזורים שונים ביוון.

ביקור של תיירים מארצות בעל סיכון גבוהה לנשיאת הנגיף שביניהם ארצות הברית ובריטניה יחויבו בבדיקת קורונה לפני הגעתם ליוון.

ב-1 ליולי צפויים לחזור הטיסות הבינלאומיות אל כל שדות התעופה ביוון. הפתיחה עדיין תהיה רק למדינות בהם התפשטות הנגיף נמצאת תחת בקרה ונעשים אמצעים למנוע את התפשטות הנגיף.

כדי להפוך ליעד תיירותי אטרקטיבי בפני תיירים, יוון הודיעה כי תוריד את מיסי התחבורה כולל מיסי הטיסות, דבר שיוזיל משמעותית את המחירים. המע"מ על הטיסות ירד באופן זמני מ-24% אל 13%, דבר שישפיע באופן משמעותי על מחיר כרטיס הטיסה.

מלבד הטיסות, גם בתי המלון חותכים מחירים שיכולים להגיע עד ל-25% פחות ממחירי הלינה הרגילים של שנה עברה. דבר שהופך את החופשה ביוון כעת להזדמנות בפני תיירים במיוחד במלונות יוקרה.