המדריך השלם לתיירות ביוון בזמן תקופת הקורונה

השמיים נפתחו ליוון וגולשים רבים שואלים ותוהים על המצב כעת ביוון, האם נדרש לעבור הליך בדיקה בשדה התעופה, זמני הפתיחה של מוזיאונים וחנויות, הגבלות שונות ועוד.

הכנו עבורכם מדריך שיכלול תשובות לרוב השאלות האלו עם מידע חיוני לתקופת הקורונה והשפעתו על טיולכם ביוון. אם זאת מומלץ לא להסתמך על הכתוב כאן בלבד ולהתייעץ עם גורמים רלוונטיים ועל שיקול דעתכם בתכנון טיולכם.

טיסות ושדות תעופה

נכון לעכשיו, כל שדות התעופה ביוון פתוחים לטיסות בין לאומיות. פתיחת התיירות החלה באופן רשמי מה-15 ביוני לטיסות בינלאומיות אל אתונה וסלוניקי ולאחר מכן ב-1 ביולי נפתחו כלל שדות התעופה של יוון.

היה מתוכנן שהחל מה-15 לספטמבר, החודש, ייפתחו הגבלות הטיסה לישראלים באופן חופשי אך עקב העלייה בתחלואה בקורונה בישראל, הוחלט להעלות את מספר התיירים מ-1,200 אל 5,000 תיירים ישראלים בשבוע שיורשו להיכנס ליוון.

לאחרונה יוון החליטה להחמיר בהגבלות כלפי הישראלים והם יחויבו בבדיקת קורונה בעתם הגעתם ליוון בנוסף להצגת בדיקת קורונה שלילית שנעשתה עד 72 שעות לפני הנחיתה ביוון. עם זאת, אין צורך בהסגר בעת ההגעה, המבקרים יורשו לנוע חופשית לאחר הבדיקה השלילית.

על התיירים חובה לעטות מסכה גם במשך הטיסה, בעת ההגעה אל נמל התעופה ובכל שטח ציבורי אחר. ייתכן כי בעת תשאול בטחוני, הנוסע יידרש להוריד את המסכה זמנית רק לצורך הבדיקה.

טיול בזמן תקופת הקורונה ביוון

ברחבי שדות התעופה מפוזרים עמדות לחיטוי הידיים כולל בשירותים. בעמדות הנמל הותקנו זכוכיות הפרדה כדי למנוע מגע ישיר בין עובדי הנמל אל הנוסעים. הישיבה בעמדות ההמתנה הותאמה לנוכח המצב ומומלץ לשבת כאשר יש מרווח של כסא ריק בין האנשים אבל משפחות וזוגות לא מחויבות לשמור על מרחק זה.

זמני הצ'ק אין ואאוט של מלונות

זמני הצ'ק אין ואאוט של המלונות השתנה וכעת צ'ק אאוט יהיה בשעה 11:00 וצ'ק אין בשעה 15:00, הסיבה לכך היא בדיקה של צוות המלון שהחדר חוטא ואוורר על פי הכללים.

בחלק מהמלונות הותקנו זכוכיות בדלפקים למען הבטיחות ומניעת המגע הישיר בין האורחים וצוות המלון. גם נוזל לחיטוי הידיים קיים בדלפקים. צוות המלון מחויב בחיטוי כרטיסי הכניסה של החדר לאחר כל שהייה.

חלק מהמלונות מאפשרים ביצוע צ'ק אין דרך אפליקציה שזה בהחלט דבר מועדף בזמנים אלה ואף יכול לחסוך לכם זמן. חשבונית ומסמכים תוכלו לקבל במייל אבל זה רק בחלק מהמלונות המאפשרים זאת.

אוכל ומזון

מסעדות, ברים ומועדונים חייבים להישאר סגורים מחצות עד 7 בבוקר. מקומות ישיבה בפנים ובחוץ מותרים כעת במסעדות ברחבי יוון (אם כי עדיין מומלץ לאכול בחוץ במידת האפשר).

על המגישים לעטות מסכות. המרחק המינימלי המותר בין שולחנות נע בין 70 ס"מ ל -170 ס"מ. נקבעה מגבלה של 6 אנשים לכל שולחן.

שלטי מידע יזכירו לאנשים כללי היגיינה אישיים ואמצעי בטיחות החלים על כל החללים. הלקוחות יעודדו לבצע עסקאות אלקטרוניות. ג'ל חיטוי יהיה זמין בקופות רושמות; אם הבעלים רואה צורך בכך, יותקן מסך פרספקס מגן, וכן סימונים על הרצפה כדי לתחום מרחקים בטוחים לתור.

שלטי מידע יזכירו לאנשים כללי היגיינה אישיים ואמצעי בטיחות החלים על כל החללים. הלקוחות יעודדו לבצע עסקאות אלקטרוניות ולא להשתמש במזומן. ג'ל חיטוי יהיה זמין בקופות רושמות; אם הבעלים רואה צורך בכך, יותקן מסך מגן, וכן סימונים על הרצפה כדי לתחום מרחקים בטוחים לתור.

במזנונים של המלון יסופק חומר חיטוי לידיים בכניסה לפינת האוכל. על הצוות לוודא כי הלקוחות משתמשים בו. על כל המלונות לוודא כי ישנם מגנים על המזנונים ומגשי האוכל. האוכל במזנון יוגש רק על ידי צוות המטבח של המלון (שיהיה מצויד כהלכה עם מסכות וכפפות). ללקוח אסור לבוא במגע עם האוכל או הכלים במזנון.

מכונות קפה אוטומטיות, מסחטות מיץ וכו' יופעלו על ידי הצוות בלבד (שיהיו מצוידים כראוי במסכות וכפפות).

חופים

חוף ביוון

בחופים מאורגנים יתאפשר עד ל-40 אנשים על כל 1,000 מ"ר. בכניסה ייספרו את מספר האנשים הנכנסים ועל פי זה יוחלט האם מכסת האנשים מאפשרת הכנסת אנשים נוספים אל החוף.

מרחק של 4 מטרים לפחות חייב להישמר בין כל שמשייה שבה יורשו שני אנשים בלבד אלא אם כן מדובר במשפחה וילדים. שני מיטות שיזוף לא יורשו להיות במרחק הקרוב מ-1.5 מטר אחד מהשני.

חובה לשים מגבת על כסא החוף. אחראי החוף המאורגן או המתחם יהיה מחוייב לנקות כל כסא או מיטת שיזוף לאחר כל שימוש בהם. הם גם מחויבים לבצע ניכוי תכוף של השירותים במקום.

פעילויות ספורט על החוף שמערבות קבוצה אסורות בהחלט. עגלות מזון המציעות אוכל ומשקאות יכולות להציע אריזות אוכל סגורות. אסורה התקהלות סביב הבר. הותר האיסור על השמעת מוזיקה אך אסור שדבר זה יגרום התקהלות.

סירות ומעבורות

מעבורות יורשו בתפוקה של 80% בלבד והנוסעים יידרשו לענות על סדרת שאלות עם בדיקת טמפרטורת גוף לפני העלייה למעבורת. נוסעים המציגים סימפטומים או כאלה בעל סיכון לחלות בוירוס בעקבות חשיפה לחולה לדוגמה, לא יועלו למעבורת.

הנוסעים בתוך המעבורת יצטרכו לשמור על מרחק של 1.5 מטרים לפחות אחד מהשני. כמות המושבים צומצמה. חובה לעטות מסכה במשך כל זמן השייט הן בסיפון הפנימי וגם במרחב החיצוני הפתוח של המעבורת או הסירה.

הגבלות במרחב הציבורי

הגבלה על התאספות במרחב הציבורי מוגבלת ל-9 אנשים. נקבע מגבלה של 20 איש לחתונות, טבילות והלוויות. בנוסף, אנשים בגילאי 65 ומעלה ממליצים בחום לא לצאת מהבית אלא אם כן הדבר נחוץ לחלוטין, להימנע מלצאת למרחב הציבורי ולהימנע ממגע עם אנשים מחוץ למעגל המשפחתי הקרוב שלהם.

חובה על עטיית מסכה

שימוש במסכות בד חד פעמיות או רב פעמיות הוא חובה בכל החללים הפנימיים, כולל במקומות פולחן (כנסיות), כמו גם בחללים חיצוניים בהם לא ניתן להבטיח מרחקי בטיחות. נוסעים על מעבורות וסירות מוניות נדרשים לעטות מסכה בכל עת, גם על הסיפונים החיצוניים.

פטורים מהכלל לקוחות במסעדות ואנשים עם בעיות נשימה. אלה שנמצאו מפרים את כללי מסיכת הפנים, עומדים בפני קנס בסך 150 אירו.

הופעות חיות

כל ההופעות החיות מושעות עד להודעה חדשה. השעיה של כל הופעות התיאטרון הוכרזה החל מה- 24 בספטמבר. בנוסף, דיסקוטקים ומועדונים עם מוסיקה חיה יישארו סגורים עד סוף החודש (30/09).

מוזיאונים

מוזיאונים נפתחו מחדש ב -15 ביוני. המבקרים יצטרכו לשמור מרחק של 2 מטרים אחד לשני ומעודדים ללבוש מסכות מגן ולבצע את עסקאותיהם באמצעות כרטיס אשראי.

מוזיאונים יכולים להשתמש במיזוג אוויר רק כאשר אלה במעגל פתוח (כלומר לאפשר כניסה של אוויר צח לבניין). מספר אנשים מוגבל רשאי להיכנס בכל שעה.

חנויות ושווקים

יתכן שתצטרך להמתין מספר דקות לפני שתיכנס לחנויות רבות. חנויות שגודלם עד 20 מ"ר יוכלו לארח מקסימום 4 אנשים בו זמנית (כולל עובדים). חנויות בין 20 ל 100 מ"ר יכולים להכיל עד 4 אנשים לכל היותר פלוס אדם אחד לכל 10 מ"ר נוספים.

חנויות בגודל 100 מ"ר ומעלה יוכלו לקבל מקסימום 12 אנשים בתוספת אדם אחד נוסף על כל 15 מ"ר נוספים. על הלקוחות והעובדים לשמור על מרחקים של לפחות 1.5 מטר.

השווקים הציבוריים פועלים ב -50%. מסכות הן חובה עבור סוחרים כמו גם צרכנים. הדוכנים ממוקמים במרחק של 3 מטר זה מזה. בנוסף, שני שווקים הממוקמים באזור אחד עשויים לפעול באותו שבוע.

בריכות שחייה

יש להציב מיטות שיזוף כך ששני אנשים היושבים מתחת לשתי מטריות שונות, או שניים השוהים בשני חדרים שונים ישמרו על מרחק של לפחות 2 מטרים לכל כיוון. בכל פעם שלקוח עוזב, יש לחטא מושבים, שולחנות, קופסאות אבטחה, תפריטים וכל פריט אחר בו הלקוח הבא ישתמש. מומלץ לבריכות לספק מגבות המכסות את משטחי המיטות וכן לנקות כל מיטת שיזוף / כסא בין השימושים. מומלץ להסיר כריות וכיסויי בדים ממיטות השיזוף.

השימוש בבריכות שחייה מקורות אסור עד להודעה חדשה. מחיצות אטומות מומלצות למקלחוני בריכות שחייה, כדי לאפשר לאנשים לשטוף היטב לפני הכניסה ואחרי היציאה מהמים. מומלץ לבריכות השחייה לספק את כל השירותים הדרושים (סבון, ג'ל רחצה וכו ') וכן ג'ל חיטוי ליד כניסה למקלחת.

פעילויות ספורט ימי

יש לנקות ולחטא את כל מה שבא במגע עם הלקוחות - כל משטח, חליפת הצלה, חליפת צלילה וכו '. רק בני אותה משפחה, או אנשים שיכולים לשמור על מרחק 2 מ 'ביניהם, יורשו על כל ציוד אחד (כגון סירת קאנו או שייט מתנפחת).

יאכטות

יש להימנע מיעדים רחוקים שבהם העזרה הרפואית מועטה. המספר המרבי של נוסעים המותר על הסיפון יהיה תלוי בגודל הסירה ובמספר הנוסעים המותר ברישיונה. על כל סירה יהיה ספר ובו כל פרטי הנוסעים ושעות היציאה והירידה שלהם, אשר חייבים להיות זמינים בצורה כתובה או אלקטרונית לבדיקת רשויות הנמל והבריאות. האנשים היחידים המותרים לסיפון יהיו האנשים שעלו מתחילת הדרך. לא יורשה לעלות על נוסעים או מבקרים אחרים בתחנות ביניים.

קבוצת יוון והאיים בפייסבוק

הצטרפו אל קבוצת "יוון והאיים" בפייסבוק בה תוכלו לשאול ולהתעדכן יחד עם מטיילים ישראלים נוספים ביוון.