יוון נפתחה רשמית לעונת התיירות של שנת 2021

שר התיירות היווני הארי תיאוחאריס הציג ביום חמישי את תוכנית הממשלה לפתיחה בטוחה של עונת התיירות לשנת 2021 שנקבעה ליום שישי, 14 במאי. "עובדה: אנו פותחים מחדש את ענף התיירות היווני ומחזירים את יוון לחזית האירופית והעולמית כיעד שווה ערך לאירוח ובטיחות", אמר תיאוחאריס, במהלך נאום אירוע עיתונאי באתר נופש יוקרתי בסוניו.

תוך התמקדות בדרך בה יוון תקדם את פני המבקרים בה ותשמור עליהם ועל תושבי המדינה מפני נגיף הקורונה, הציג תיאוחאריס את עיקרי תוכנית ההפעלה מחדש של התיירות הממשלתית הכוללת פרוטוקולים ונהלים מחמירים. "אלה הוצגו בהרחבה אך אנו משפרים ללא הרף פרטים אישיים", אמר השר.

חוזרים לשגרה: אתונה נפתחה היום לאחר תקופת סגר ארוכה

כיצד מטיילים יוכלו לבקר ביוון

יוון תאפשר כניסה למטיילים שמילאו את טופס איתור הנוסעים (PLF) יום לפני הנסיעה והם עומדים באחד מהתנאים הבאים:

  • תעודת חיסון המציינת שחלפו 14 יום מאז החיסון המלא לקורונה.
  • בדיקת PCR שלילית שבוצעה פחות משלושה ימים (72 שעות).
  • אישור המציין כי האדם הנושא אותו החלים מנגיף הקורונה.

המדינה תקבל מטיילים הנכנסים לגבולות יוון באמצעות מעבר הגבול דרך נקודות הכניסה בצפון יוון בפרומאצ'ונאס, אבזוני ואורמניו. השר הדגיש כי נקודות גבול נוספות יפתחו בעתיד הקרוב.

נכון לעכשיו, המדינות שמהן מותרת כניסה ליוון, ללא הדרישה לבידוד עצמי הן: מדינות אזור האיחוד האירופי ושנגן, ארה"ב, בריטניה, ישראל, סרביה, איחוד האמירויות הערביות, ניו זילנד, אוסטרליה, דרום קוריאה, תאילנד, רואנדה, סינגפור והפדרציה הרוסית.

ב-1 ביוני, יוון תהיה מוכנה טכנית להפעלת מערכת "המעבר הירוק" שלה, שבועות לפני ההשקה הצפויה של התעודה הירוקה הדיגיטלית של האיחוד האירופי (שנקראת גם תעודת Covid-19 של האיחוד האירופי).

אמצעי בטיחות נוספים

השר אמר כי בדיקות קורונה אקראיות יתקיימו בנקודות הכניסה של יוון באמצעות מערכת ה-EVA החדשנית במדינה, המציינת אילו מטיילים צריכים להיבדק עם הגעתם על סמך המידע שנמסר בטופס ה-PLF שלהם. מערכת ה- EVA היא תוכנית הסינון והבדיקה של יוון שנוצרה כדי להפחית את הסיכון של תיירים נכנסים דרך כל נקודות הכניסה למדינה. אם נבחר נוסע לבדיקה מהירה והוא חיובי לנגיף הקורונה, עליו להיות בהסגר.

יוון הקימה רשת מלונות בהסגר ב -35 אזורי הארץ במרחק קרוב לנקודות כניסה. מלונות ההסגר הם אמצעי זהירות במקרה שנוסע שנבחר לבדיקה מהירה הוא חיובי לנגיף.

יתר על כן, כל העסקים והשירותים הקשורים לתיירות ביוון יפעלו תחת פרוטוקולים מעודכנים לבטיחות בריאות.

שר התיירות הוסיף כי ממשלת יוון מאיצה את החיסונים ברחבי הארץ במטרה לוודא את ההגנה על כלל האוכלוסייה, העובדים והתיירים.

עדיפות: איי יוון

הממשלה מעדיפה את חיסוני הקורונה עבור כל תושבי האיים באמצעות תוכנית "חופש כחול" שהושקה לאחרונה.

התכנית נועדה להשלים את חיסוני הקורונה לכל תושבי האיים היוונים עד סוף יוני.

"תוכנית חופש כחול של ממשלת יוון מקרבת אותנו לחופש," אמר השר תיאוחאריס והתייחס גם לחשיבותה של תיירות הפנים ואמר כי תוכנית החופשות המסובסדת על ידי המדינה "תיירות לכל" צפויה להימשך בשנת 2021.

לדברי השר, הודעות נוספות בנושא יפורסמו בקרוב. לממשלת יוון מידע מפורט באתר ייעודי, הכולל שאלות נפוצות, כיצד יוון תקבל את פני המבקרים השנה.

מקור: GTP Headlines