סכום המינימום לקבלת ויזת הזהב ליוון יעלה ל-500,000 יורו

עקב מחסור הדיור הקיים עבור התושבים ביוון ורכישות הנכסים הרבות על ידי תושבים זרים, החליטו בממשלה לנקוט בצעד ולהעלות בקרוב את סכום המינימום לקבלת ויזת זהב מ-250,000 יורו ל-500,000 יורו.

הם מקווים שצעד זה יקטין את התופעה בה תושבים זרים ובהם גם ישראלים קונים נכסים רבים בערים הגדולות ובכך לא משאירים דירות פנויות עבור תושבים. רוב התושבים הזרים קונים את הדירות עבור השקעה ומשכירים את הדירות לטווח קצר.

בנוסף תחול הגבלה שסכום ההשקעה המינימלי עבור המועמדות לתוכנית ויזת הזהב יהיה עבור נכס בודד ולא סכום של מספר נכסים כפי שהיה עד כה. תושבים זרים נהנו עד כמה מרכישה של מספר דירות להשקעה וזכו להיכנס לתוכנית ויזת הזהב.

אתונה
תושבים זרים רבים רוכשים דירות באתונה עבור השקעה

עדיין יוון מציעה את תוכנית הוויזה האטרקטיבית ביותר מבין מדינות אירופה והיא נמצאת בין 5 המדינות המובילות בתוכנית זו יחד עם פורטוגל, מונטנגרו, ספרד וטורקיה.

תוכנית ויזת הזהב הושקה ביולי 2013. למועמדים מוענקת תושבות של 5 שנים בתמורה להשקעה בנדל"ן. הויזה מתחדשת כל 5 שנים ונשמרת כל עוד המשקיע מחזיק בנכס. לאחר 7 שנים של מגורים ניתן להגיש בקשה לאזרחות יוונית. אין דרישת שהייה מינימלית וילדים עד גיל 21 כלולים בבקשה המשפחתית.

ממשלת יוון גם התחייבה ליוזמות מימון שונות לתמיכה בזוגות ומשפחות יווניות צעירות שנאבקו ברכישת נכסים, לאלו המעוניינות שרוצה לשפץ נכסים. לא ברור בשלב זה מתי תיכנס לתוקף עליית סכום המינימום של תוכנית ויזת הזהב היוונית, אך מספר מקורות מקומיים ביוון צופים שזה עשוי להיות בתחילת 2023.

אם עדיין לא רכשתם נכס ביוון ואתם מעוניינים להשתתף בתוכנית ויזת הזהב אז יש לכם עדיין זמן לעשות זאת.