שמעון פרס באתונה, מהדק קשרים עם יוון ומשוחח על נושא האנרגיה והתיירות

כפי שפרסמנו לפני שבוע על ביקורו הצפוי של הנשיא שמעון פרס ביוון, החל אתמול פרס בביקור רשמי של שלושה ימים בו ייפגש עם גורמים רשמיים מהפרלמנט היווני וישוחח איתם בענייני אנרגיה וביטחון. פרס כבר זכה לריאיון בתקשורת היוונית על ידי ערוץ הטלוויזיה היווני MEGA ועיתון To Vima. הוא צפוי לקיים שיחות היום עם קרולוס פופוליאס, נשיא יוון ועם אנטוניס סמאראס, ראש הממשלה היווני. פרס אמר כי ישראל רוצה לטפח ולקדם את קשריה עם יוון והוסיף כי לשתי המדינות יש הרבה במשותף. הוא הוסיף ואמר שהוא מאמין שיש הזדמנויות השקעה במדינה בעיקר בתחום התיירות והטכנולוגיה ואנשי עסקים מובילים בישראל יהיה מעוניינים בשיתוף פעולה שכזה. אתמול אמר בראיון לעיתון To Vima: "ליוון יש הרים גבוהים שיביאו לכם תיירים אבל אתם גם צריכים טכנולוגיה גבוהה שתביא לכם השקעה." הוא הוסיף "ניתן לפתח כ-20 אחוז מהשטחים ביוון. נוכל לעשות בהם הרבה דברים ואנו נשמח אם נצליח לעזור. יש יזמים ישראלים שיהיו מעוניינים בכך."

פרס מבקר ביוון בפעם הראשונה ויש לו פגישה היום עם ראש הממשלה אנטוניס סמאראס והנשיא קרולוס פפוליאס שכבר ביקר בישראל בעבר ונפגש עם פרס. העיתונות היוונית אומרת כי הוא רואה בביקורו של הנשיא כסימן להידוק הקשרים של יוון עם ישראל שמופעלת בעיקר מדרדור היחסים בין טורקיה לישראל. יוון גם רשמה עליה גדולה במספר התיירים הישראלים. כ-400,000 תיירים כבר לקחו חופשה ביוון השנה.

יוון שיש לה ניגוד רב כלפי מדינות ערב, חיזקה בשנים האחרונות את יחסיה עם ישראל במיוחד לאחר הדרדור היחסים עם יריבתה הגדולה, טורקיה. כוחות צבא של יוון וישראל כבר קיימו תרגילים משותפים יחדיו ועכשיו מקווים גם לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה בתקווה להציל את כלכלת יוון מקריסה. פרס מתכנן להיפגש גם עם ראשי הקהילה היהודית ביוון.

כתיבת תגובה