האי בו אנשים שכחו למות – מה גורם לאנשים באי איקריה להגיע לגיל מופלג?

סטאמטיס מוראיטיס, בן 102
סטאמטיס מוראיטיס, בן 102

באי איקריה האנשים מגיעים לגיל מופלג ומתרפאים ממחלותיהם בצורה שהצליחה להדהים אנשים רבים וגם רופאים. מה יש באי שגורם לאנשים להיות חזקים ובריאים? בפוסט זה אספר את סיפורו  של סטמאטיס מוראיטיס תושב האי, שהחלים ממחלת הסרטן והגיע לגיל מופלג וננסה להבין מהו הגורם המופלא לכך.

סטמטיס מוראיטיס, ותיק מלחמה יווני הגיע לארה"ב בשנת 1943. הוא מצא במהרה עבודת כפיים, התחתן עם אמריקאית ממוצא יווני, נולדו לו שלושה ילדים ורכש שברולט חדשה. יום אחד בשנת 1976, מוראיטיס חש בקוצר נשימה. פעולות פשוטות כמו להעלות מדרגות היו בשבילו מטלה קשה. הוא נאלץ לפרוש מעבודתו. לאחר שנשלח לבדיקות, רופאו הודיע לי כי הוא חולה בסרטן הריאות. תשעה רופאים נוספים אליהם פנה אישרו את ההבחנה. הם נתנו לו תשעה חודשים לחיות.

מוראיטיס שקל להישאר באמריקה ולקבל טיפול למחלה בבית חולים מקומי, כך הוא גם יוכל להיות קרוב לילדיו. אבל לבסוף החליט לחזור לאי איקריה, שם יוכל למות בשלווה ולהיקבר לצד הוריו. הוא עבר לבית קטן באיקריה לצדו שטח חלקאי עם כרמים. את ימיו הראשונים באי הוא העביר במיטתו אבל לאט לאט הוא החל להפוך לפעיל יותר. בימי ראשון בבוקר הוא החל ללכת לכנסייה יוונית אורתודוקסית שם סבו שימש בעבר ככומר.

כשחברי הילדות שלו באי גילו שהוא חזר, הם התחילו להופיע כל יום אחר צהריים. חייו הפכו לפעילים מאוד, הוא אף החל לעדור ולשתול ירקות בגינתו. הוא לעולם לא חלם לזכות ללקט אותם אבל נהנה יום יום מהשמש ומהנוף המדהים שנשקף לעיניו. זמן רב עבר ומוראיטיס לא מת. הוא אף הספיק ללקט את הירקות שגדלו בגינתו. היום, 36 שנים אחרי, הוא עדיין חי ופעיל מאוד. זהו סיפור מדהים מאוד. הרופאים נתנו רק 9 חודשים לחיות והוא חי עשרות שנים יותר. כיום הוא בן 102, הוא לא לקח תרופות ומעולם לא עבר הקרנות או טיפולים.

האי איקריה מוכר בזכות תושביו שחיים זמן רב. לאף אחד באי איקריה אין שעון ולכן אף אחד לעולם לא מאחר. אנשים ישנים מאוחר אבל גם הם קמים מאוחר, כאשר השעון הביולוגי שלהם אומר להם לקום. באי אחוז הפשע הוא אפסי. ולתושבים תמיד יש אוכל על השולחן. לרוב האנשים יש גינה שמספקת את רוב המזון. יש באי צמחי מרפא רבים מהם התושבים מכינים תה מקומי לו סגולות רפואיות. אם נוסיף את האוויר הנקי, נבין את כל הסיבות שגורמות לתושבי האי לחיות זמן רב יותר.

מוראיטיס, חזר לביקור בארצות הברית ורצה להודיע לרופאיו שהצליח לחיות עשרות שנים יותר ממה שהקציבו לו אבל גילה שכל הרופאים כבר מתו.

https://www.youtube.com/watch?v=cbklU08awHI

עדכון: האיש המבוגר מהאי איקריה נפטר בגיל 102, 36 שנים יותר מהאבחון של הרופאים