עלייה בעסקאות המכירה של איים יוונים בעקבות המשבר הכלכלי

האי סקופלוס ביוון

לאחר שלושה שנים בהם לא נרשמו כמעט עסקאות מכירה של איים ביוון, נרשמת כעת פעילות גדולה בעסקאות המכירה והפיתוח של האיים היוונים.

על פי מומחים בשוק, מספר בעלי איים, במיוחד אלו שקיבלו את האיים בירושה מנסים למכור אותם במחיר מוזל עקב המס הגבוהה שהוטל על בעלי איים בעקבות המשבר. כתוצאה מכך, מחירם של האיים ירד ובמקרה של הצעות רציניות הבעלים מוכנים אף להתאפשר ולהוריד את המחיר באופו משמעותי.

כך היה במכירה של האי אוקסיה, אי בבעלות משפחת סטאמוליס, משפחה יוונית-אוסטרלית, חברי משפחת קטאר המלכותית. האי שכולל שטח אדמה בעל 1,236 דונם פורסם לראשונה ב6.9 מיליון יורו. אך הסכום הסופי בו נמכר האי היה מתחת ל5 מיליון יורו. האי ממוקם בים היוני, סמוך לאי איתקה. דוגמה נוספת, המכירה של האי פאטרוקלוס, בקצה אתיקה ו-3 ק"מ מסוניו היא קרבה.

על פי מקורות קרובים, המשפחה שמחזיקה את האי עובדת עם משקיע קנדי לפיתוח המסחרי של האי. מעריכים בגלל שהאי קרוב לעיר הבירה, שוויו יעלה על 100 מיליון יורו. עם זאת, כל ניסיון למכור את האי לא הצליח בשל העדר תוכנית מתאר עירונית ואי כשירותה של הקרקע ובעיות ארכיאולוגיות אחרות.

ללא ספק, האי הפרטי המפורסם ביותר הוא סקורפיוס. אתנה אונאסיס, הבעלים של האי, מתכוונת להציע אותו למכירה עקב המיסים הגבוהים של ההמשלה בעקבות המשבר. הוריה קבורים על האי. אריסטו, אביה, חתם על צוואה שאוסרת מכירה של האי ומהווה בעיה עבורה למכור אותו, היא שוקלת להשכיר את האי ל99 שנה.

כתיבת תגובה